Onlangs kwam ik een artikel op LinkedIn tegen met als titel ‘Meten is weten’. Het wekte mijn nieuwsgierigheid op. Temeer ook omdat het een lijfspreuk was van Joop Keus, in de jaren negentig opleidingscoördinator bij Sportfondsen. Met deze leus probeerde hij duidelijk te maken dat ook het geven van zwemonderwijs…
View moreDe zomer zit er weer op. Een zomer waarbij de Olympische Spelen in Tokyo een soort van ‘sportief toetje’ had moeten zijn. Maar ik betrapte mijzelf erop dat een evenement, hoe groots ook, zonder publiek voor mij niet leeft. Als toeschouwer miste ik de interactie tussen sporters en de aanmoedigingen…
View moreAfgelopen maand nam Peter Wielaart afscheid van ‘zijn’ zwembad de Boetzelaer. Peter en ik zijn zowat gelijktijdig begonnen als leidinggevenden in zwembaden. Hij was al gesetteld in het Monsterse zwembad, terwijl ik als 26-jarige nog moest aarden in het Westland. Hoewel we elkaars deur niet platliepen, hadden we op gezette…
View moreSoms krijg ik van taalgebruik forse jeuk. Bijvoorbeeld als een bedrijf zegt aan maatschappelijk verantwoord ondernemen te doen. Of nog erger: ‘wij zijn duurzaam’. Voor mij vallen ze in de categorie ‘contradictie’. Heb jij wel eens een nieuwe verwarmingsketel gekocht? Toen nog gekeken naar een VR-ketel of toch maar gegaan…
View moreIk ben niet een type consument die qua koopgedrag digitaal kan worden uitgedaagd door een blauw 'obesitaspoppetje'. Inspiratie doe ik graag op in minimaal drie dimensies, dus ik behoor tot de ouderwetse groep bezoekers van de fysieke winkels. Ik wil graag producten in mijn hand hebben en alle zintuigen de…
View moreEind september vond in de Amsterdamse RAI de EAS plaats. De Euro Attractions Show is het walhalla voor exploitanten van attractieparken. De pretparken van naam en faam zijn over het algemeen de plekken waar het begrip hospitallity in een doorontwikkeld stadium verkeert. Hoewel je als gastheer altijd maximale inspanning moet…
View more