Droom? Een nachtmerrie!
Na een autorit van dik acht uur, komen we eindelijk aan op onze eerste plek van bestemming. We zijn vroeg vertrokken om rond acht uur het zwemparadijs te bezoeken dat al van voor de corona op ons verlanglijstje staat. Precies op schema betreden we het enorme zwemcomplex en zien meteen…
Veel moeten en weinig mogen: hoe blijf je dan gastvrij?
Gastvrijheid zit in zijn DNA. Het mensen naar hun zin maken en een beleving mee geven, hij doet niets liever. Maar toen kwam het coronavirus en ging de wereld op slot. Afstand houden en drukte vermijden: hoe is dat voor een gastheer? Een week was Milo Berlijn van slag, maar…
Kauwgom…
De rol van de receptionist is misschien wel de meest belangrijke in het zwembad. Gasten welkom heten en een uur later afscheid nemen als ze de accommodatie weer verlaten. En in een kruisverband gelijktijdig informatie van en voor collega’s uitwisselen: toetsen of iedereen op de plek staat, onverhoopte calamiteiten registreren…