Ga jij een evenement organiseren? Spread the word!

Waarschijnlijk heb je deze zomer allerlei leuke events voor jouw zwembad of zwemschool bedacht. Eenmaal weer op het werk heb je deze natuurlijk meteen op de agenda gezet. Uiteraard wil je ook dat er dan veel mensen komen. En dus moet je het event gaan promoten. Je kunt dan eigenlijk niet meer om online marketing heen: Facebook, instagram, linkedin. Natuurlijk Snapchat voor de jeugd. Maar heb je er wel eens aan gedacht om jouw ambassadeurs, vrijwilligers, medewerkers er in een vroeg stadium bij te betrekken? Of om te kiezen voor de inzet van social influencers voor jouw event?

Trots

Natuurlijk kun je veel zelf doen op social media, maar daarnaast kun je deze groep mensen ook inzetten. Zij zijn vaak dagelijks in contact met jouw doelgroep en hebben als persoon via social media een veel groter bereik dan de pagina van het zwembad. Daarbij hebben zij vaak een persoonlijke band met de achterban. Daarnaast zijn ze er nog trots op ook als ze erover kunnen vertellen. Je zult merken dat zij dan ook veel beter het enthousiasme over kunnen brengen. Maar dan moet je ze wel een beetje helpen. Hoe?

Lees ook: Social media, laat je zwembad zien met ‘Instagram TV’

Tips

  • Zorg dat ze de event hashtags hebben. Een goede hashtag is kort, uniek en herkenbaar. Neem dit dus mee in je keuze. Heb je een jaarlijks terugkerend evenement, voeg dan eventueel het jaartal toe.
  • Zorg dat ze beschikken over leuke visuals, foto’s en filmpjes die ze kunnen delen. Uiteindelijk zijn wij toch vooral visueel ingesteld. Een afbeelding of film kan dan ook veel beter een sfeer overbrengen en dus ook overtuigen om te komen.
  • Vraag of ze je taggen in stories op Instagram. Ze vinden het vast leuk als je hun story vervolgens ook deelt
  • Heb je een Facebook event aangemaakt? Maak hen medeorganisator, dan kunnen ze hun vrienden uitnodigen. Deze uitnodiging is dan veel persoonlijker en dat nodigt eerder uit om ook echt te komen
  • Maak het hen super makkelijk door de berichten helemaal klaar te zetten via een medewerker engagement tool. Ze ontvangen dan een mail als er een bericht klaar staat en hoeven alleen maar op ‘delen’ te klikken en het bericht staat online met juiste tekst en beelden.
  • Vergeet ook niet aandacht te besteden aan de ‘afterparty’. Als tijdens en na afloop ook veel wordt gedeeld, is de kans groot dat als men niet is geweest men weet dat het volgend jaar een must is om erbij te zijn.

Wil je meer hier over weten? Kun je wel wat hulp gebruiken bij het inzetten van jouw ambassadeurs? Of het vinden en inzetten van social influencers? De Social Media Monteur kan je hierbij helpen.




ZwembadBranche Congres