20/05/2009 Elke week worden 300 Nederlanders buiten het ziekenhuis getroffen door een hartstilstand. De eerste zes minuten zijn hierbij cruciaal. Wordt binnen die tijd niet ingegrepen, dan is de overlevingskans vrijwel nihil. De Nederlandse Hartstichting is daarom in maart 2007 gestart met de '6 minuten campagne'. Het doel is om, met…
View more13/05/2009 De 19e uitgave van ZwembadBranche ligt volgende week weer bij u in de bus. Maar… Als u niet tot dan wilt wachten kunt u hier ook alvast de digitale versie lezen. Klik hier om naar de digitale uitgave te gaan. In deze uitgave worden onder meer de volgende onderwerpen behandeld:…
View more05/03/2009 Met de arbeidsmarktperspectieven in de zwembadbranche zit het wel goed. Die conclusie zou je tenminste trekken als je louter en alleen naar de cijfers kijkt. Maar ontwikkelingen als vergrijzing, de afname van het aantal jongeren en veranderingen in de markt laten hun invloed gelden. Ook vragen werkgevers andere competenties dan…
View more05/03/2009 Het Zwem-ABC is een waar pareltje voor de branche. Het heeft een positieve impuls gegeven aan het zwemonderwijs in Nederland. Zwembaden en zwemscholen ontdekken in toenemende mate dat het product structureel geld op kan leveren. Dat is in een tijd waar exploitaties onder druk staan een mooi gegeven. Aanpassen aan…
View more05/03/2009 Grote organisaties met een veelvoud aan accommodaties, functies en een brede geografische spreiding bieden volop carrièremogelijkheden aan medewerkers op allerlei niveaus, van toezichthouder tot manager. Dat is de overtuiging van Rabeja Saidi, HR manager binnen Optisport. Met meer dan 150 sport- en recreatievoorzieningen is Optisport zelf een goed voorbeeld van…
View more