Zoveel kennis op de ZwembadBranche Dag: zit jij hier dinsdag tussen vakgenoten?

Als je collega’s ontmoet kom je altijd wel tot waardevolle inzichten en mogelijkheden. Ideeën komen samen, kennis wordt uitgewisseld en ervaringen worden gedeeld. Nog mooier, er worden zo ook samenwerkingen gesmeed. Een dag vol informatie, inspiratie én heel veel vakgenoten bij elkaar is dan helemaal waardevol! Kom jij dus ook op 10 oktober naar de ZwembadBranche Dag om veel collega’s te ontmoeten en samen uitdagingen te bespreken en oplossingen te vinden die jou én de zwembranche vooruit helpen? Volg dan meteen ook een kennissessie en laat je bijpraten op het beursplein over alles wat de branche bezighoudt.

Chloorvrij zwembad: de resultaten van het eerste half jaar | Maarten Keuten

Jarenlang werkte Maarten Keuten met Hellebrekers en de TU Delft aan de ontwikkeling van veilig zwemwater zonder toevoeging van chloor. Begin dit jaar was het chloorvrij zwembad een feit. Het nieuwe Sportief recreatiecentrum De Wiltsangh in Nunspeet had de wereldprimeur: het eerste chloorvrije bad zonder chemische desinfectie dat gebruik maakt van een dubbele barrière om bacteriën en virussen tegen te gaan. Veilig en gezond zwemmen is vanaf nu dus zonder toevoeging van chloor voor een bredere doelgroep mogelijk. Inmiddels zijn we een half jaar verder en is er ook veel geleerd over deze innovatieve manier van waterbehandeling. We weten nu hoe het concept wordt ervaren door de gebruikers en het personeel en dat de resultaten van 26 periodieke controles er goed uitzien. Waar het bij een gechloreerd bad gaat om zes rapportages in een half jaar, is in de ontheffing die hiervoor is verleend vastgelegd dat bij het chloorvrije bad meer dan vier keer zoveel controles moeten worden verricht. Wekelijks worden er zelfs zeven microbiologische parameters bemonsterd. Maarten vertelt in deze sessie over de eerste ervaringen en resultaten en wat dit betekent voor chloorvrij zwemmen in de toekomst.


Ben jij op zoek naar een leverancier voor zwembadafdekkingen? 👉 Klik hier.




Een betekenisvolle baan in de betekeniseconomie | Richard van den Berg

‘De nieuwe generatie wil niets en is te lui om te werken’, klinkt steeds vaker. Tegelijk zijn er meer burn outs dan voorheen. Hoe komt dat? Richard van den Berg, operationeel directeur ENVOZ, studeerde in 2009 af op het onderwerp organisatieontwikkelingen versus menselijke behoeften. Zijn generatie is opgegroeid met rijtjes uit je hoofd leren en de gedachte van produceren en consumeren. Van markt en winstmaximalisatie dat ten koste mag gaan van anderen en van onze aarde. Traditionele bedrijven zijn nog steeds zo ingericht, ze streven naar marktdominantie en selecteren de mensen die hen daarbij helpen. Alles moet meetbaar zijn. Dat heeft geleid tot een kenniseconomie: steeds meer hoger opgeleide mensen (vooral in de overhead en op managementniveau), wat weer heeft geleid tot krapte op de arbeidsvloer. Maar steeds vaker gaan de sociale en ecologische alarmbellen af, want waar gaat dat naartoe? Wat is eigenlijk onze werkelijke drijfveer? Gelukkig zijn we al een onomkeerbaar pad ingeslagen en gaan we richting een betekeniseconomie. Een systeem waarin niet markt en winstmaximalisatie centraal staan, maar gemeenschappen en de aarde. Tijdens deze sessie neemt Richard je mee naar een betekeniseconomie waarin jij je misschien nog beter op je plek zult voelen dan bij de huidige.

Jouw jaarlijkse dosis vitamine Z

De ZwembadBranche Dag is hét feestje voor professionals die werkzaam zijn in de zwembranche of bij bedrijven waar een zwembad onderdeel uitmaakt van de exploitatie. In de Midden Nederland Hallen in Barneveld komen experts, leveranciers en professionals uit de zwembranche samen voor een dag vol kennisuitwisseling, inspiratie en ontmoetingen.

Je vindt bijna alle toeleveranciers aan de zwembranche en daarmee ook alle denkbare producten en diensten op de beursvloer bij elkaar. Dit bespaart je een hoop zoekwerk en losse afspraken. Binnen één dag ben je weer helemaal op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Verder is er een gratis kennisprogramma waar je diverse sessies kunt volgen over uiteenlopende actuele thema’s die spelen in de branche.

En last but not least… een bezoek aan de ZwembadBranche Dag kost helemaal niets! Toegang tot de beursvloer, alle sessies, hapjes, drankjes, parkeren: alles is gratis. Wacht dus niet langer en meld je vandaag nog aan via deze link.


advertentie

Dewi Online