Je hart volgen, Quinten Cieremans deed het. Hij was succesvol marketeer, maar de wereld van marketing en communicatie stond hem steeds meer tegen. Te veel deadlines, te veel productie, te weinig mens. Als begeleider van zijn kinderen bij de zwemlessen kwam hij terecht in een andere wereld: de zwembranche.
Internationale onderneming
Hij besloot zijn leven een andere wending te geven en ontdekte nieuwe talenten in zichzelf. De start van zijn carriere vond plaats in het bad in Voorschoten. Daar ging hij aan de slag, toen nog in loondienst. Even later richtte hij Swimkids op, een concept waarbij kinderen zwemles krijgen in twee talen. In eerste instantie was dit gericht op de leerlingen van de talrijke internationale scholen in en rond Den Haag. Maar het concept bleek een schot in de roos en de groei kwam snel op gang. Inmiddels zijn we alweer ruim 5 jaar verder en is Swimkids uitgegroeid tot een internationaal concept met nu 9 locaties binnen en buiten Nederland en meer dan 50 enthousiaste zwem instructeurs. Spijt van deze keuze heeft hij nooit gehad.
Workshop ‘Van Marketeer tot pioneer’
Op het ZwembadBranche Congres deelt Cieremans zijn ervaringen als pioneer. Waar begin je? Met zijn achtergrond in marketing was het voor Cieremans niet moeilijk om de juiste strategische keuzes te maken: doelgroepen nauwkeurig in beeld brengen en daar met een passend aanbod bij aansluiten. Toch blijft het de kunst om goed in te spelen op de trends en ontwikkelingen in de branche. En kansen te zien, maar vooral ook te pakken. In zijn workshop gaat Cieremans hier dieper op in en neemt hij je mee in zijn ontdekkingstocht van klein concept tot internationale onderneming.
Wil je ook het ondernemersverhaal van Quinten Cieremans horen? kom dan 12 maart naar het ZwembadBranche Congres en meld je hier aan. Met het programma is rekening gehouden met de files, we beginnen om 7.00 uur met een ontbijtsessie en we sluiten af om 15.00 uur. Houd onze nieuwsbrief in de gaten voor de laatste updates.