Hoe AI je communicatie kan verbeteren
Als zwembad en zwemschool heb je veel informatie over te brengen naar klanten en medewerkers. Met templates kun je je boodschap gemakkelijk verpakken in flyers, posters, de website of social media berichten. Een strakke template in de huisstijl hoef je alleen nog te vullen met tekst en foto’s of video’s….
Black Friday: wat ga jij doen?
Het zal je vast niet zijn ontgaan: vrijdag is het geen gewone dag, het is Black Friday. Het is de dag dat alles goedkoper is of lijkt… Net zoals zoveel tradities, komt ook Black Friday overwaaien uit Amerika. Daar is het al heel lang een moment waar de kopende als…
Social proof: bouw vertrouwen en versterk jouw merk met testimonials
In een wereld waarin consumenten uit van alles kunnen kiezen, wordt het steeds uitdagender om het vertrouwen van klanten te winnen. Het krachtige concept van ‘Social Proof’, een psychologisch fenomeen waarbij mensen het gedrag en de beslissingen van anderen als richtlijn gebruiken bij het nemen van hun eigen beslissingen, kan…
Hoe simpel kan het zijn?
‘Stuur eens een kaartje, een kleine moeite en een groot gebaar’. Ik behoor tot de inmiddels oudere generatie die met deze gedachte groot is geworden. Niet alleen met verjaardagen, maar vooral ook rond de feestdagen zette en zet ik de gedachte van de kleine moeite om in daden. Goede bekenden,…
Zo werk je vanuit je logo aan een complete huisstijl
Misschien ken je het wel, je laat iets vormgeven -bijvoorbeeld een flyer- en de designer vraagt je om jullie huisstijl. Euh, ja, die heb je wel, natuurlijk. En na wat zoeken, stuur je het logo op. Maar weet je dat de huisstijl uit veel meer elementen bestaat dan alleen een…
In 5 stappen alle communicatie uitingen strak in de huisstijl
In een eerdere blog kon je lezen over het belang van een krachtige huisstijl. En dat het hebben ervan voor een zwembad of zwemschool net zo belangrijk is als voor een multinational. Maar als je dan een huisstijl hebt laten maken, hoe zorg je er dan voor dat die doorgevoerd…
Edwin Top (sportbedrijf Arnhem): ‘Het ene zwembad is het ander niet en dus moet je keuzes maken’
Toen Edwin Top bij sportbedrijf Arnhem begin 2020 werd aangenomen, had hij geen idee dat het zo’n uitzonderlijke start zou worden. Al snel gingen de zwembaden dicht in de strijd tegen corona en werd hij manager van een gesloten zwembad. Maar dat veranderde niets aan zijn missie de exploitatie van…
Social media trends 2021
2020 was ongetwijfeld een bizar jaar. Er is veel gebeurd en veranderd. Ook op het gebied van social media. Nu gebeurt dat natuurlijk ieder jaar, het online landschap is heel dynamisch en gaat makkelijk mee met de trends. De coronacrisis zorgde echter voor een aantal opmerkelijke veranderingen in hoe wij…
‘Goede marketing hoeft niet moeilijk te zijn’
In de afgelopen jaren heeft marketingexpert Skander Chahider alle ontwikkelingen in zijn vakgebied van nabij meegemaakt. Met smaak kan hij vertellen over de tijd dat het folderrek nog het hart van de informatievoorziening was. Met een advertentie in het plaatselijke huis-aan-huis krantje als het alternatieve externe communicatiemiddel. “De smartphone moest…
Heb jij ZwembadBranche #73 al gelezen?
Al een paar weken houdt het coronavirus ons in de greep. Families en vrienden kunnen elkaar niet zien, mensen werken zoveel mogelijk thuis en kinderen gaan niet naar school. Het is noodzakelijk, maar ingrijpend. Ook voor de zwembranche. Normaal is het gezellig druk en nu is het akelig stil. Alle…
